SHPORA.net :: PDA | |
Main FAQ гуманитарные науки естественные науки математические науки технические науки 9. Політична думка в Київській Русі Доцільно виходити з джерел політичних і правових ідей, які дійшли у писаній формі (створені в період Київської Русі літописи, "слова", "повчання", "житія", різні збірники законів). Раніше на території сучасної України у слов'янських племен були досить міцні спільності, встановлені відповідні відносини між членами цих спільностей: підлеглість, залежність, форми спілкування, право, обов'язок і т. д., а відповідно і первісні паростки політичних структур. Головним джерелом знань є міфи, перекази, легенди. Для тогочасних політичних відносин було характерним: сильний вплив родоплемінних відносин. вплив слабості людини перед природою. панувала так звана "міфологічна релігія", яка освячувала тогочасні стани і соціальні групи: воїнів, дружинників, смердів, рабів та ін. Найважливіші пам'ятки політичної думки Київської держави це: "Повість временних літ" (кінець XII ст.) "Слово про закон і благодать" Іларіона (середина XI ст.) "Правда Руська" (XI ст.) "Повчання" своїм дітям Володимира Мономаха (XI ст.) "Слово о полку Ігоревім" (XII ст.). Основними суспільно-політичними ідеями в Київській Русі були погляди на походження держави і князівської влади, правове регулювання суспільних відносин, стосунки між церквою і державою, проблеми єдності та суверенності політичної влади, об'єднання удільних князівств навколо великого князя київського, самостійності й незалежності Русі Основні ідеї мислителів Київської Русі. універсалізм в погляді на історію людського суспільства, що знайшло вияв: в ідеї "богоданості" князівської влади, що осмислюється як об'єднуюче начало держави; в прагненні включити ідеологію князівства в єдину історію землі руської, віддається пріоритет не однодержавності, а братерству, співпраці між князями; в уявленні про русичів як представників єдиної спільності слов'ян; включення слов'ян до загальної історії християнського світу, яка ототожнюється з історією людства. |